Sun in the sky, you know how I feel

and I’m feeling good…

Eller alltså det regnar ju faktiskt mene. Eller det kanske inte regnar längre men det gjorde det i alla fall i natt för jag vaknade vid 4 av ösregn. Regnet piskade verkligen mot taket och det är ett under att inte taket gav vika vilket jag nästan trodde ett tag.

Jag gick upp kl.6 pga. att mamma skulle till Kista där hon ska spendera natten så jag valde att också utrymma huset för att inte utveckla några tvångssyndrom av att jag tror att jag inte stängt av spisen osv. Så kl. 7.30 gick jag hemifrån med packning för tre nätter och oberäkneligt väder (därför var packningen ganska tung, kläder efter väder är mitt nya motto), mot farmor och farfar där jag spenderar dagen för att sedan försöka få farfar att skjutsa mig till Härlundagatan och fam. Strand. Där ska jag spendera första natten sista sommarlovsveckan. Imorgon blir det också tidig uppgång för då ska jag och Anna ut på ”äventyr” (fortsättning följer angående detta).

Sista veckan på sommarlovet. Helt sjukt fort har det gått. Fast även vääldigt långsamt vissa dagar. Några höjdpunkter är:

  • Min födelsedag då jag fick en massa bra presenter och blev uppvaktad av familj och vänner
  • Världsungdomsspelen när jag tävlade på Ullevi och även shoppingen i Götegorg
  • När mina kusiner var nere i stugan, och min moster och morbror, jag har inte glömt er;)
  • När vi var i Stockholm och träffade släkt och shoppade och var på Abba museet och Swedish music hall of fame
  • ALLA grillkvällar i stugan
  • Det har inte regnat speciellt mycket men det regnet som varit har jag njutit av

Just nu har jag och farfar precis varit på munken (Ica) och han köpte godis och dricka till mig som jag ska ha med mig imorgon och jag gör pauser i skrivandet ibland för att spela quizkampen mot Johan i friidrotten, det går inte så bra utan står just nu 2-6 till honom men när vi spelat klart denna runda så vinner jag kanske nästa (förhoppningsvis men tyvärr inte troligtvis XD). Jaa vad mer händer? Jag försöker hålla koll på alla back to school videos på youtube men det är många och det tar en jäkla tid att bara få ner alla i rätt spellista och kolla igenom allas youtube kanaler och herregud. Devotion, it’s called devotion. Eller ja, hängivenhet som det heter men det låter liksom bättre på engelska så läser du min blogg bör du ha lite koll på engelskan. Fast nu skrev jag ju det på svenska ändå?..

Idag har än så länge varit en bra dag och jag taggar denna veckan och skolstart något så enormt så det finns inte tid till att må dåligt. Vilket iof är bra mene aa. Tummen upp för att vara upptagen alltså, jag gillar stress. Inte för mycket men jag jobbar oftast (INTE hela tiden) bättre under press. Typ pluggar sista dagen innan provet vilket är en dålig vana som jag försöker vänja mig av med men det går ju sådär. Jag lyckas ju med provet men minns kanske inte så mycket två veckor senare.

För mycket text, hej då

 

 

Kommentera

